fredag 31 augusti 2012

Mitt i natten

Som rubriken avslöjar så är det mitt i natten, 01:20 närmare bestämt. Har massa tankar i huvudet efter att spenderat större delen av kvällen att läsa igenom Tove Lundins blogg. Har kommit till juni så borde vara ikapp till imorgon. Hennes text är så härlig, beskriver sin vardag så härligt och förmedlar sina känslor väldigt bra. Känslor som jag lätt kan relatera till. Idag var jag på ett andra cellprov på Danderyd. Fick en spännande lektion i anatomi. Gjorde en biopsi från livmoderhalsen. Var inte så smärtsamt som det låter men obehagligt. Efter det åkte jag hem, sved och gjorde ont och kände att krypa ner i soffan var det enda rätta. Påväg hem ringde jag lite samtal ( självklart med handfree), behövde väl prata av mig. Mamma nämnde hur dålig jag är på att skriva om positiva saker i bloggen. Oftast skriver jag när jag är lite låg. Hon ville att jag skulle skriva en lista. Så här är den: Positivt idag. *Jag åkte till Danderyd sjukhus utan problem *Åkte hem från sjukhuset utan problem ( körde fel men vände det till att jag valde en annan väg.. *Satt i gynstol i nära 30 minuter utan oro *Tittade inte efter toaletten eller nödutgångar så fort jag klev in. Det var det jag kunde komma på såhär på rak arm. Så anledningen tills att klockan närmar sig halv två är då för att jag fastnade med Toves blogg och sen fick jag absolut för mig att jag bara måste läsa artiklarna från 2008 som jag var med i. Konstigt att läsa om mig själv, men nyttigt. Och på de här åren har jag faktiskt kommit en bit. Mitt liv är inte perfekt ( men vems är?) men jag blir bättre och bättre på att accepter mig. Svackorna kommer och går men de varar inte lika länge. Jag är starkare än jag vågar tro. Men ibland blir man bara så less. Men jag planerar och tänker framåt och tanken på barn ger mig inte längre ångest och känslan av att inte kunna. Det finns så mycket fina människor omkring mig. Och jag är värdefull. Jag är inte direkt troene men den här psalem känns så otroligt viktig och rätt. På varje dop är den med och varje gång fylls mina ögon av tårar. Den tåls att höras flera gånger. Psalm 791 Du vet väl om att du är värdefull Att du är viktig här och nu Att du är älskad för din egen skull För ingen annan är som du Det finns alltför många som vill tala om Att du bör vara si och så Gud Fader själv, han accepterar dej ändå Och det kan du lita på Du vet väl om ... Du passar in i själva skapelsen Det finns en uppgift just för dej Men du är fri att göra vad du vill med den Säga ja eller nej Du vet väl om ... Nu gör jag ett försök till att somna.. Kanske var det just av skriva av mig jag behövde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar