tisdag 15 mars 2011

Powernap?

Vad är egentligen en powernap? Jag la mig i soffna när jag kom hem från jobbet, helt slut. Somnade och sov i två timmar.

Såhär säger wikipedia om naps/powernaps ;

"A nap is a short period of sleep, usually during daytime. Naps may be taken when one becomes drowsy during the day or as a traditional daily practice. It is common for small children and elderly people to take frequent naps.
Napping for 20 minutes can help refresh the mind, improve overall alertness, boost mood and increase productivity"

Funderar på vilken kategori jag hamnar i.. Elderly people??

Hoppas jag kan sova inatt iallafall. Kan lätt bli en ond cirkel av det hela annars.

Idag var det tänkt att vi skulle städa... Men jag orkade verkligen inte.. Kanske får vi vänta till helgen iallafall. Annars hade det varit ganska skönt att få städningen gjord i veckan, så har man helgen fri. Men helgen innehöll inte så många planer ändå.

Men på söndag hoppas jag att vi kan åka till Ladan i Kungsängen på lite loppis å second hand marknad. http://www.ladanoraker.se De har massor med skoj hela våren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar