torsdag 8 december 2011

E-legitimation...

Det har tagit mig många försök att skaffa e-legitimation.. har försökt idagar men det har inte funkat.. Idag ringde jag för att få hjälp efter att försökt några gånger till. Satt i telefonkö i fem min å så tog batteriet slut i telefonen! ringde upp igen. Så med alla köer och hjälpen så satt jag i telefon i 45 min!
tack och lov att det finns högtalartelefon!

Sen då, ja då skulle jag användaden oxå. Lite knepigt blev det igen då, men lyckade reda ut det efter ytterligare 30 min. Så ja, dax att fylla i ansökning om sjukpenning till försäkringskassan. (som var hela syftet med legetimationen, för att det skulle bli smidigare..!)

Tog ett tag att fylla i det oxå minst 30 minuter. Vä ifyllt så signerade jag det med e-leg. Men vad händer?! Ett meddelande dyker upp att det misslyckades att skicka ansökan!! tack och lov så gick det att spara de ifyllda dokumenten. Försökte några gånger till. utan att lyckas.

För ett tag sen försökte jag igen. Då fick jag kopiera rad för rad på det sparade dokumentet och klistra in.. tog lite tid och äntligen så gick det att få iväg det! hoppas bara nu att jag fyllde i rätt.

Så det har blivit några timmar med datorn idag. Nu är jag helt slut!

Jobbet nästa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar