onsdag 26 december 2012

Tiden som gått


Den senaste tiden har rusat iväg.
Vissa dagar är bättre. Andra känns sådär hopplösa. Men jag tror att de bättre dagarna är fler.
Tiden runt Jul rusar iväg.
Den 10 december gick farfar bort. Det var ganska väntat. Men likväl sorgligt.
Känslan av sorg som det verkar som att jag känt de senaste månaderna passade helt plötsligt in i verkligheten.

Julen är över. Jag klarade och överlevde. Hade även trevligt.
Med hjälp av min tidigare erfarenheter och lugnande tabletter klarade jag även de värsta ångestvågorna.

Idag blir en dag hemma. Sov länge.
behöver hämta mig efter de påfrestannde sista veckorna.

Blivit besviken på kommunen jag jobbar i. Min decemberlön bestod av Minus. En skuld.
i det läget hade jag fått nedslag på sjukpenning av försäkringskassan.
Besvikelsen var enorm.
Hur kunde kommunen jag jobbar och bor i lämna mig i sticket utan lön i decembermånad.
Om sjukskrivningen halkat efter andra månader så kankse den ska få göra det i december oxå. De hade alltså dragit av sjukskrivning för delar av oktober och hela november och hela december.
Det gör mig förbannad och besviken.

Förbannat ledsen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar