lördag 25 maj 2013

Glädjande besked

Så fick jag höra precis vad jag ville i måndags. Flera gånger faktiskt.
Träffade en läkare på förmiddagen som jag hade ett bra samtal med om medicin och framtiden.
 Under dagen hade jag möjlighet att vara ute i solen och njuta av vädret.
Men det slutade inte där. Under kvällen ringer Andreas och berättar att det har kommit ett brev till mig. Från folkhögskolan. Han får öppna det med mig i luren. Jag hade blivit antagen. Jag kom in. Jag är en av de 65 som sökte och kom in. Lycka och förvirring. Ska jag gå i skolan i ett år. Lämna tryggheten på mitt jobb. Ett jobb som jag i stort sett varit på i 10 år.
Fick ont i kinderna den dagen för att jag inte kunde sluta le.
Att komma in på den första och enda utbildning jag sökt gör gott för självförtroendet.

Tyvärr så grusades lyckan lite idag. Detta med pengar är inte så kul. Jag hatar pengar och det faktum att det är problem vare sig man har dem eller inte!

Ikväll blir det till att jobba lite extra nere i Jakobsbergs centrum under kvällen/natten. Men innan dess blir det lite slötittande på tv tills solen når balkongen.


/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar