torsdag 20 februari 2014

Födelsedagen..

..och jag vaknar med sån ångest. Kan inte riktigt sätta fingret på varför. Men jag tänker på Maggan som gick bort för 7 år sen. Morfar som blivit sämre. Tänker på att få barn. Skrattar nästan åt mig själv. Så dumma saker att tänka. Men svårt att styra. Så idag är en sån där inte så bra dag. Kan inte styra dem, de siktet i att jag fyller år idag. 
För en kort stund minns jag känslan av konstant ångest och jag blir rädd och ångesten ökar lite till. Sitter och gråter på sängkanten och hoppas att det släpper lite.
Försöker se nåt positivt i det hela. Andra dåliga dagen sen jag började jobba. Och då har det faktiskt hänt en del saker. Nu gäller det att vara stark och orka åka hemifrån. Å försöka leva en minut i taget.
Hoppas inte det här sätter tonen för mitt liv som 29 åring..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar