onsdag 14 november 2012


 jag mår inte bra. Känns som att jag börjatom från början. Har konstant ångest. Tar atarax mot ångest och oro flera gånger om dagen.
Ska jag behöva känna såhär hela tiden.
Igår på jobbet grät jag i stort sett hela tidern. Är så oerhört ledsen. Hur länge ska det vara såhär?
Villa bara gömma  mig för världen. Och mig själv.
Alla säger at det kommer bli bra. Men när? Vet inte om jag tror på det längre.
Idag  grinar jag oxå. Orkade inte gå till jobbet å må såhär idag. Resten av enheten skulle dit oxå. .

Kanske hade jag blivit lite bättre och det är därför det här känns extra hårt.

Mina ögon är svullna, svider och kliar. Känner mig som ett vrak. och det är utmattande att försöka hålla ihop mig.



2 kommentarer:

  1. Hej Linda!

    Läste att du tog atarax mot din panikångest och tänkte höra o dom verkligen hjälper?

    Hade själv dom till en början men tyckte inte dom hjälpte mig så mycket så jag bad om att få andra och kom med förslaget om theralen vilket funkar mycket bättre.
    Jag tar en sån tillsammans med Dimor som lugnar magen och mår bättre efter dom, har du haft funderingar på att testa annat om ataraxen inte hjälper så mycket så kom med theralen som förslag och se vad din läkare säger.

    Ta hand om dig och var rädd om dig!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alexia.
      Har fått andra tabletter utskrivna men har inte haft möjlighet att hämta ut dem.
      Atarax funkar bättre när jag är starkare och orkar känna den konstanta ångesten och arbeta med den. Tackför din omtanke. Hoppas det är bra med dig.
      kram

      Radera