måndag 12 november 2012

Tankar


 Jag antar att jag mår bättre. Går upp ur sängen. Klär på mig. Träffar andra männsikor. Men jag känner mig inte som mig själv. Svävar lite utanför.

Känner mig så fruktansvärt tom i själen.

Är det såhär livet kommer se ut? Det vill jag inte.

Har svarat på massa frågot hos terapeuten.
En M.I.N.I. - (Mini Internationell Neuropsykiatrisk Intervju)
Med svaren kan man lättare ser vart min problematik ligger  (Ändamålet med M.I.N.I. är att underlätta bedömningen och uppföljningen av patienter med större noggrannhet och effektivitet. )

Prickade in många träffar på Depression, Panikångest, Agorafobi Och Generaliserat ångestsyndrom.
Kanske lika bra att gräva ner mig med det samma. Vet inte hur länge man orkar leva såhär.
Så jag vill göra en förändring i livet. Men jag är bara inte säker på hur jag sak göra det.

Funderar på att läsa en kurs på folkhögskolan nästa höst. Är emellanåt bestämnd på den punkten. Kursen handlar om att skriva. En grundkurs. Men så inser jag att jag kanske inte duger till det.
Vet inte alls vad jag duger till.  De tankarna gör mig ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar