torsdag 28 november 2013

Lite tankar just nu

Ibland blir det sånt kaos i mig. I söndags fick jag sån ångest när jag lovat bort mig.  Eftersom jag ändå haft en ganska ok period så blir det mest kaos. Kaos för att jag inte får nåt grepp om vad som orsakar det hela. Kan inte reda ut tankarna utan de överfaller mig så brutalt. I söndags fick jag stanna längst vägen till Hässelby för att kissa. Stressen verkar fylla blåsan på en sekund. Men jag kom ju iaf tillslut iväg. Satte mig i bilen och lät tårarna rinna. Ett stopp på vägen. Sen var jag där. På skakiga ben och med rödgråtna ögon. Men det var familjen och det kändes ok att vara som jag var. Dock fick mamma inte krama mig riktigt för risken fanns att tårarna skulle spruta! 
Sen fick faktiskt Sara övningsköra hem. Ganska skönt på ett sett för jag var så slut!

Idag hade jag uppföljning på KBTn. Fick ångest där. Det börjar med värme. Nästan så att kroppen brinner på vissa ställen. Nu innan jag började skriva fick jag kraftigt ångestpåslag. Det var hunger som triggade igång.
Just nu är jag så oerhört känslig för alla kroppsliga funktioner. Ångesten kan sättas igång av precis vad som helst. Det gör att det allt mer känns kaosigt. Hoppas det är någon form av "fas" som snart går över.

Är rädd för att De runt mig ska tröttna på mig. Tänka att "alltid ska det vara nåt med henne". För det är lite så som jag tänker om mig själv. Dessa konstanta skuldkänslor som bara väller över mig.
Blä! 
Behöver jobba på så mycket känns det som just nu att jag inte vet i vilken ände jag ska börja.

Psykologen säger att jag verkar vara för hård mot mig själv. Och att jag borde belöna mig när jag gör saker som faktiskt är jobbigt för mig. Det är svårt.
Svårt att belöna sig för att göra något som människor gör varje dag.

Att jag så ofta glömmer att alla är olika!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar