fredag 8 januari 2010

Kort vecka

Så nu har jag jobbat mina 2 dagar för den här veckan. Skönt!

Hade riktig ångest för att gå tillbaka till jobbet.
Ville liksom inte. Men när jag väl kom dit så släppte det och så insåg jag varför ångesten var där. Men nu är det ju över, hon är borta och jobbet är igen en avslappnad och kul plats att vara på!

Dock var det massa tråkigheter att få reda på och lite rörigt kanske det här året oxå blir. En kollega på en annan gård har fått diagnosen ALS och och det är rätt tungt då även föreståndaren på den gården är hennes man. Även många föreståndare som snart ska gå på pappaledighet. Så lite turbulent kan det nog bli.

Igår var jag och gymmade, alldeles själv i gymmet på jobbet. Sen gick jag och Andreas ut på Järvafältet via Översjön med Doris. Vi va ute i nästan 1 ½ timme.
Lite kallt i början men när vi fått upp värmen så va det riktigt skönt. Vi somnade ganska tidigt i soffan sen..

Idag kom jag hem tidigt från jobbet, då var Doris och Andreas mamma på besök. Så mysigt att bli mött i dören av en hund. Supermysigt! Jag och Andreas (som varit hemma å sjuk) åkte vi tretiden till Gundes tapet shop och köpte Benganfärg som man använder till glas,metal mm. Sen åkte vi till GlasLarsson och hämtade glaset som Andreas måttbeställt. Glaset kommer att ligga på vårt nya skoskåp i hallen.
Här hemma sen så målade Andreas glaset i orange och jag slog in presenter till Andreas kusin och till Kimbo.
Imorgon blir det grillkalas på Ängsjö och sen fest på kvällen.
Den här helgen kommer nog att gå fort.

Nu ska jag skälla på andreas för att han glömde å köpa mjölk. Är så sjukt sugen på chokadpudding!!


1 kommentar:

  1. Jag var oxå sugen på chokladpudding men hade ingen mix hemma och ingen att skylla på heller!! Blev varm choklad med grädde istället!! mums!

    SvaraRadera