fredag 18 november 2011

Väntrum

Sitter i väntrummet på Järfälla hälsan , känner mig stressad och vill bara härifrån. Sitter en annan i soffan, där jag brukar vänta. Det fick mig lite ur balans... Idag är en dålig dag. Orkade ta emot ångest igår. Orkar jag idag. Just nu känns det som att bara jag kommer härifrån blir det bättre. Men då flyr jag, så ja sitter kvar. Hatar att vänta, är så stressande för det lämnar mig alldeles själv (han i soffan räknas inte). Handsvetten börjar bli så kraftig så det känns som telefonen ska glida ur mina händer.

Nu gick han som satt i soffan. Undra om han är som jag. Men han flydde...

Sitter kvar på stolen, kan inte byta plats nu. Han kanske kommer tillbaka...

Att fundera på vem han var och varför han gick håller mig sysselsatt i tankarna. Allt för att slippa rikta dem mot mig. Fast det är oxå att fly. Men idag orkar jag inte.
Imorgon kanske jag orkar, imorgon är kanske en bättre dag...

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar