lördag 7 augusti 2010

Idag vaknade jag ganska tidigt (8.45) av att Andreas stökade runt. Han, med sin syster skulle hämta småkusinerna å gå på skansen.
Ensam och övergiven som jag blev hade jag ingen lust att hänga i lägenheten. Så ja klädde på mig och cyklade till IKEA för att äta frukost. Va himlamysigt att sitta där med frukost och en bok. Boken är för övrigt; "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Oerhört underhållande och bra skriven. Vill inte lägga ifrån mig den alls. Efter IKEA cyklade jag till centrum och hämtade ut en klocka som jag köpt på tradera.
Är rätt nöjd med den, men armbandet är blankare än man ser på bilden.
Sen satte jag mig på biblioteket och läste lite mer i min bok. Efter ett tag blev jag lite rastlös, lånade fyra nya böcker för framtiden och cyklade hem.
Hemma rensade jag ballkongen och åkte med lite skräp till Görvelns återvinning.

Väl hemma så läste jag lite till..

De senaste böckerna jag läst var;
"Den långa vägen hem" av John Grogan (han skrev Marley och jag). Den handlade om hans katolska uppväxt oc förhållandet till sina föräldrar. Egentligen inte så bra men han skriver väldigt bra så det gick inte att påbörja utan att läsa klart. Sen läste jag " Kalla det vad fan du vill" av Marjaneh Bakhtiari. Handlar om en iransk familj som kommer till Sverige och hur de försöker anpassa sig till den svenska kulturen. Var väldigt intresant att läsa.
Sen läste jag boken om Ishmael, en barnsoldat i Afrika under början på 90-talet. Det var ganska fruktansvärt hemska hur deras liv levdes. Boken heter "Lång väg hem" och är skriven av fd. barnsoldaten Ishmael Beah.

Nu lånade jag "Dotter önskas" av Katerina Janouch, "Skulden" och "Försvinanden" av Jodi Picoult och "Tillbaka till Iran" av Azar Mahloujian.

Nu sitter jag och väntar på Andreas sen ska vi gå till Erica och Emil och fira hennes födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar