torsdag 1 april 2010

Renovering pågår

Så idag har renoveringen av sovrummet startat! idag har vi flyttat ut alla sovrumsmöbler in till vardagsrummet, slipat, spacklat och slipat väggarna igen. Imorgon är vi redo att börja måla. Ska lägga upp bilder, har tagit massor! Men det är så att sladden för överföring är alldeles för jobbigt lagd för att orka leta fram den nu. Ska se till att få fram den imorgon.

Ikväll hann vi även med en promenad till Viksjö fram och tillbaka. Hämtade påskpresent från jobbet. En blomma och ett påskägg! Andreas dök över ägget och lovade att ta det ur min åsyn.. Sen var det inte så mycket kvar. Å det skulle vara till grabbarna imorgon när de fixar i rummet...Vilken tur att jag har honom som tar hand om allt det dä... :) Trodde nog inte att jag skulle få godis från jobbet..
Men det bästa påskägget fick jag nog av pappa. Där var det pengar :)...

Så imorgon blir det målning ett lager och kanske eventuellt två. Sen river vi ut golvet för glatta livet! Men innan det så är det träning på Itrim.
På eftermiddagen är det påskmiddag hemma hos mamma och Hasse.

På lördag är det tapetsering och golvslängning. Och golvläggning!
Sen bli det påskmiddag hemma hos Andreas föräldrar.

På söndag hoppas jag att det bara är att sätta lister i taket och golvet. För åter igen är det iväg på påskmiddag. Då ska vi hem till pappa och Eva.

Snart är det dax att lägga sig i sängen som tar upp hela vardagsrummet! Andreas tycker att det är jättemysigt men själv tycker jag att det är bökigt och rörigt! Lite jobbigt med denna oordning. Men jag vet ju att när det är klart kommerj ag ha ett superfint sovrum och då vilja städa och fixa överallt för att det blir fint i hela lägenheten!
.. Längtar tills det är klart..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar