torsdag 27 oktober 2011

En torsdag

Har ont i hjärtat just nu. Fysiskt ont. Har lite svårt att ta djupa andetag oxå. Dom lixom fastnar på vägen.

Känner mig väldigt låg idag, sov till halv ett idag. Men på eftermiddagen tog jag mig iväg till jobbet. Kändes bra att komma dit och hälsa på. Pratade lite om hur jag mådde och vad jag tänker.
Sen åkte jag hem och sov middag, i två timmar.

Försökte läsa i min bok, men kände mig instängd. Tog en promenad. Kändes som att jag förökte gå ifrån mig själv. Men fick inte ut det jag behövde av promenaden. Tror att jag behövde frysa, känna något annat än ångest och olust.
Sitter i soffan, med ballkongdörren på vid gavel. Känns lättare att andas.

Vem är jag utan panikångesten? Vem är jag överhuvudtaget?

Tar en dag i taget, tycker att jag börjar bli bra på det. Men jag har ingen riktigt lust med nånting. Nästan som att det var bättre tidigare i veckan. Men jag har väl en svacka i svackan...
Känns som att jag går omkring och bara väntar. Men jag har ingen aning om vad det är jag väntar på.

Jag tar tabletter för att somna och tabletter för att orka vara vaken.
Det är nästan komiskt, jag är så anti droger. men gör inget annat än att proppa i mig tabletter.

Kan inte någon bara berätta för mig vad jag ska göra!?

Den lugnande tabletten jag tog för en timme sen börjar verka nu, andningen blir bättre och trycket över bröstet lättar något. Segare i huvudet blir jag oxå.

god natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar