måndag 3 augusti 2009

Måndagens sysslor..

...blev långfrukost och sen ut å sitta i solstolen. Läser Dan Browns "Änglar och demoner" Hoppas och tror att den kommer att vara lika bra som "Da Vinci koden".
Jag gillar verkligen att läsa, att försvinna in i en helt annan värld.

Emil cyklade förbi och vi snackade lite om allt möjligt. En del om vår morbror vi inte träffar längre, kändes skönt att prata lite om det. Jag och Emil tänker så olika i den frågan men det var ett bra samtal.
Sen kom jag hem, bakade bröd i långpanna, städade skafferiet och bakade kardemumma muffins. De blev sådär. Brödet blev kanske inte heller min bästa sats men helt ok.
Första gången jag bakar i min nya ugn faktiskt.

Efter allt bakande och städande så satte jag mig i soffan ett tag. Så skönt!
Sara tittade förbi och fick lite lasagne och bröd med sig hem.

Sen tog jag mig ner till tvättstugan, slängde in handdukar i spontanen och bokade tvättid till onsdag..

Morfar ringde och tackade för bilden han fick inramad av oss igår. Han hade glömt att han tackade igår och så kom han inte på andreas namn.
Usch han börjar att bli gammal. Jobbigt att inse det.

Ska sitta här i soffan och titta på tv sen ner till tvätten och plocka upp handdukarna. Sen in i duschen och bädda i nya lakan i sängen, fast inte allt. Lite får ju Andreas göra!

1 kommentar: