torsdag 17 oktober 2013

Hemmafix

Tvättning och brödbak har dagen bjudit på än så länge. Har bakat två sorters bröd. Är verkligen inne i det just nu. Tror att jag gillar det för det blir så tydligt att jag åstadkommit något. Nåt jag klarar av utan minsta ångest och som rent av blir bra. 
Verkar som jag värderar mig själv efter vad jag gör. Inte konstigt att jag då ser ner på mig själv.
För så är det. Jag känner mig inte lila mycket värd som andra. Alla andra som jobbar, går i skola och inte bara tar sig igenom dagen utan lever den.
Igår knakade det mycket i min nacke. Andreas föreslog att jag skulle gå till kiropraktor el liknande. Jag sa att det är för dyrt vilket han inte höll med om och sa att han gärna betalar det. Men det känns så fel. Jag har inte gjort mig förtjänt av en sån lyx. Det är för andra. Nu när vi endast har en inkomst, som han står för så tycker inte jag att jag förtjänar att läggas mycket pengar på. Vet att både min självkänsla och självförtroende inte står så högt och att depression gör mycket med ens tankar om en själv. Men att inte vara bekväm med att leva på någon annan är väl ändå ganska normal?

Nu ska jag hänga tvätt!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar