torsdag 21 april 2016

Mitt i Natten

Vi kom hem vid 15- tiden idag. Mentalt och fysiskt slut . 
Dagen gick så bra den kunnat och det blev inte den traumatiska upplevelsen som jag var rädd för.

Klockan är 01:00. Sitter i vardagsrummet, på golvet. Sov middag i eftermiddags, annars hade jag nog inte ens kunnat sitta upp.
 Under kvällen känns det som allt sjunkit in. Det kommer ingen bebis i november. Och det känns sorgligt och ledsamt. Tårarna rinner snabbt över mina kinder. Känner mig helt plötsligt tom. I flera veckor har mina tankar konstant upptagits av att vara gravid, att få barn. Känns rätt naturligt att känna såhär nu. 

Förstår att naturen hade sin gång, att det sannolikt inte blivit ett friskt barn. 
Det hann knappt ifrån embryostadiet. Men det känns ändå som jag förlorat något.

Jag kan se det positiva i det som skett, men jag sörjer det som inte blev.

Nya tag imorgon...

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar