söndag 28 februari 2010

Slasksöndag med överraskning

Vi låg i sängen länge imorse, superskönt!
Vid tvåtiden var det dax för Hälsospåret på Itrim. Har varit nervös över det större delen av veckan. Men det gick bra och nu är det äntligen över. På det sättet gick det bra. Men en av mina andra farhågor besannades; jag var tjockast, kortast och långsammast. Hade även högst BMI av de som var där. Å så var jag yngst! Vad har jag gett mig in på?????

På hemvägen gjorde jag ett stopp hos storasyster med familj, ville gosa med Nattis efter dagens hårda bud.

Sen blev det brått, vi hade planerat in pizzakväll hemma hos emil och erica. Och snopen blev jag när jag möttes av "ja må hon leva" framfört av erica, johanna, alexandra och Emil. Blev nästan lite rörd. Så då blev det fika. De hade gjort en supergod och fluffig tårta som vi kalasade på å sen fick jag toppen presenter. Ett nytt spel, " Hur fan visste du det?", som vi hann prova lite. En snygg brun klocka med stor urtavla och en svart ryggsäck från Haglöfs. TACK!
Så nu kan jag säga bye bye till min trista blå rygga, som för övrigt erica ville ha.

Nu sitter ja här i soffan och är trött. Å det känns som att hela veckan kommer att gå i trötthetens tecken. Nu är det nämligen sportlov och dagarna ser lite annorlunda ut än vanligt. Imorgon eftermiddag så ska jag jobba i simhallen och på tisdag blir det tjejdag på relaxavdelningen. Det kanske inte låter så jobbigt men mycket ansvar ligger faktiskt på mig och även om jag gillar det så tar det av mina krafter.
Sen är det varmt och kvavt på relaxen och man är helt snurrig och slut efter den dagen.
På Onsdag kommer jag vara i sporthallen där det är massa aktiivteter.
På Torsdag är jag tillbaka på jobbet och då är det prova-på-dag. Då är det musik och dans för hela slanten. Å på bara namnet så hör man ju att ja kommer vara rätt slut i pallet!
På fredag ska jag till itrim tidigt (8.30) för att gå igenom deras gym. Efter det är jag fri att träna där närsom. De kör med cirkelträninig där. Man kör en maskin i 30 sekunder och sen byter man till nästa. Det är skonsamma maskiner då jag själv bestämmer motståndet genom hur hårt jag tar i. Det ska bli spännande men jag kommer att vara sååå trött..
Men efter det tänkte jag ta med mig lunch hem från Andreas jobb å sen åka hem för att sova. För kl 16.00 är det dax för jobbet! Då blir det förhoppningsvis lite lugnare änveckan för då är det filmkväll.

Nu ska jag plocka över mina "ryggsäcksaker" till den nya så den blå är redo för en ny ägare. Sen är det sovdags för mig,ögonen orkar ja knappt ha öppna...

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar