fredag 19 november 2010

framtidstankar

Drömmer ganska mycket mardrömmar igen. Och alla verkar handla om någon form av svek.
Men hittade ingen "djup" förklaring i mitt drömlexikon. Så kanske det bara handlar om det som händer. Förhoppningen är att Andreas och Björn ska köpa Krogen tre kockar. För att det ska gå så behöver de borgesmän (heter det så när det är fler än en?)
En av dem är jag. Känner mig inte så osäker. För min del handlar det "bara" om
175 000. Och det är en fungerade restaurang och deras planer låter toppen!

Och som jag har förstått det så kommer killarna börja betala av redan första månaden de tar över och ska vara skuldfria om 5 år. Där fick jag lite ångest! 5 år.
Jag har min lägenhet som säkerhet i detta och jag vill INTE bo här när jag är 30. Men så pratade vi och kom fram till att om 2-3 år vill jag definitivt flytta och då ser vi till att säkerheten finns i det nya boendet. och då har lånet redan sjunkit.

Men nu kommer dessa tankar om framtiden, mest barn. Blir så osäker på om jag vill ha barn eller inte. Eller om jag vågar kanske det handlar om.
Nån skrev en kommentar om att jag måste "övervinna det här". (min ångest?) innan jag skaffar barn. Men eftersom jag förmodligen kommer få kämpa med det här mer eller mindre hela livet så blir jag så osäker.
Jag älskar att vara moster. Få träffa dem när jag vill, leka, gosa och göra allt det roliga.
Men bilden av min och Andreas framtid innehåller ju barn. Ena stunden så känner jag att när det händer så går det bra för jag kommer ha Andreas vid min sida. Å andra sidan så är jag rädd för att då bli ännu en börda för honom.
Men det här med restaurangen känns bra, äntligen finns det något jag kan göra för honom. Något som faktiskt är avgörande och viktigt.

Självklart kommer tankar på hur det skulle bli om vi gjorde slut.
På "affärsplanet" blir det ingen skillnad. Men va hemskt att vara kopplad till restaurangen han då äger. Men förhoppningsvis så håller vi ihop hela livet :)

Många tankar som snurrar kan man ju lugnt säga.

Imorgon är det bokbytardag på Jakobsbergs bibliotek. Hoppas Andreas vill följa med..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar