onsdag 17 mars 2010

Dag 3, Gruppträff 1

Känner mig lite peppad efter första gruppträffen, Skönt att träffa andra och få prata lite.
En tjej var som jag där innan för att träna så vi hann snacka en del.
Jag skjutasade även hem henne då hon bor i Skälby. Nästa vecka blir det vägning. Det peppar ju för att ytterligare jobba på.
Jag tror att jag gör rät. Är rätt svårt det här med maten men Andreas är en klippa! Idag harjag ätit ett mellanmål för mycket för efter träning och shakemiddag så var jag fortfarande hungrig. Men allt jag gör nu, med eller ett extra mellanmål är bättre än det som var tidigare. Hoppas verkligen att jag har gått ner nästa vecka, typ 4 kg eller så.. Det ska jag jobba för den här veckan.
Imorgon blir det itrimgröt till frukost, Mealbar till lunch, fruktsallad till mellis och köttgryta/soppa som anreas gjort. Skulle vara gryta men det fanns ingen möjlighet till att reda det. Men gott var det vilket känns ganska viktigt.

Greys paus...


Kan knappt förstå att jag inte har ätit godis på en vecka. Och bröd på 3 dagar. Brödet är defenitivt jobbigast! Men å andra sidan så trodde jag inte att jag kunde äta annat än bröd och oboy till frukost. Och det har ju faktiskt gått rätt så bra.
Undra om skillnade är att jag verkligen bestämt mig. Att jag fått sånt stöd av alla omkring mig, även ekonomiskt.
Vill ju inte heller att de ska se pengarna som slöseri.
Valuta för pengarna är viktigt!

Jag fortsätter min resa. Än så länge så fokuserar jag mycket på ätandet. Vad jag får och inte får äta och när jag får äta. När det har blivit lite mer av en vana så kommer jag förhoppningsvis inte att titta på klockan och vänta på att få äta nåt igen.
Har gått förvänansvärt bra med allt gott omkring mig på jobbet, men vid de tillfällen då det känns jobbigst, som när muffinsen luktar ljuvligt. Då går jag iväg en stund och dricker mera vatten.
Å mycket vatten har det blivit. Springer på toa hela tiden. Dock inte på natten. Då verkar jag sova som en stock. Har vaknat två mornar i rad med att ligga exakt som jag somnade med sovande arm.

Nu är Grey´s slut och även så jag. God natt


2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa/höra att du är lite mer uppåt! Fortsätt på i samma takt, du är jätteduktig! kram

    SvaraRadera
  2. Det är nog alltid jobbigast i början. Min kära mor går på Itrim och hon var som en tickande bomb den första veckan, men när hon märkte att hon gick ner så mycket som hon gjorde så blev hon en helt ny person. Mycket gladare och mer positiv.

    Hoppas att Andreas är lite snällare än min pappa var där i början. Han envisades med att laga mat med så mycket fett i som möjligt. Kanske inte så jätte stöttande :)

    Lycka till!

    / Anna Carin

    SvaraRadera