lördag 20 mars 2010

Dag 6

Jävla skit igår åkte jag dit! Mitt första snedsteg. Hoppas inte på fler men kan ju inget lova. Igår på jobbet så hände det. Av bara farten så tog jag en godis, och en till. TOg väl tre godisar innan jag hann reagera ens. Kändes trist. Blev besviken på mig själv. Men det var ju inte direkt en munk jag smällde i mig. Men saknar allt gott.
När jag kom hem igår kväll så hade jag inte heller gått tillräckligt med steg så jag tog med mig andreas på en liten promis och då nådde jag resultat med råge. Ville ju inte få någon mer miss.

Idag ligger jag oxå dåligt till med stegen. Så det får bli till att ta en promenad efter middagen.

Runt 11.20 kom vi hem till Malin och Pierre. Vi hjälpte dem att skotta tonvis med snö från deras altan.
Efter det blev det bauhaus och vi införskaffande oss nytt golv att lägga.
Ska under påsken göra om i sovrummet och idag bestämde vi oss för att fixa golvet oxå. Det befintliga är en del skadat.
Sen tog vi en tur till Berghem där vi gick in på en fika. Jag drack vatten och det var inga problem alls. Men så hade jag precis ätit en mealbar, annars hade det nog varit jobbigare. Fast skönt att de åt semlor, inte alls min grej. Men däremot så åt andreas syrra en macka och jag blev sååå suktad. Men det vara bara å vända blicken åt ett annat håll.

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och har precis varit inne på SEB och sålt lite fonder. Renoveringen är ju tyvärr inte gratis och golvet kommer jag att betala själv. Är ju en sån grej som hör till lägenheten.
Andreas står i köket och gör tomatsås som vi ska äta till grillade grönsaker och kött ikväll. Mums. Är verkligen redo för mat!!

Känner redan att det här gör att jag uppskattar mat så mycket mer än tidigare. Visserligen så skulle det ju vara lättare om man slapp äta. Men så är ju inte fallet nu. Den här veckan är typ första gången då jag har ätit upp allt på tallriken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar