söndag 21 mars 2010

Dag 7

Så nu har äntligen första veckan gått. Känner mig hyffsat nöjd. Ser fram emot ny vecka och nya tag. Första veckan är förhoppningsvis jobbigast. Å så är det även lite på prov sådär. Det räknas inte riktigt första veckan.

Imorse låg vi kvar i sängen länge. Vi blev super deppade av att det snöade och såg ingen anledning till att gå upp. Men väl uppe så tog vi en promenad til centrum. Bara för att ha nåt att göra. På em kom pappa och eva på besök. Har inte träffat dem sen de kom hem. Fick se lite bilder och höra lite om hur de haft det. Verkade vara toppen. Det pratades en del om mat.. Verkar vara ett vanligt samtalsämne nu.. Eller så är det att jag uppmärksammar det mera. Har verkligen fått en nytädning på mat!
Andreas har varit en pärla och lagat mycket mat den här veckan. Ska engagera mig mer i det oxå. Va ganska trevligt idag när vi stod i köket tillsammans å fixade.
Imorgon jobbar jag kväll å då blir det matlåda från igår. Vi har i stort sett redan planerat alla måltider fram till fredag, Bra!

Ikväll slappnade vi av med en varsin smoothie framför en hyrfilm,
" Trubbel i paradiset"


Helt klart sevärd. Ganska mysig och rolig.

En kul sak som andreas gjorde mig uppmärksam på nu ikväll.Typ Inte en enda gång den här veckan har jag klagat på att jag är trött. Vilket jag annars gjort ofta. Inget jag har reflekterat över men kul att han märker det.

Igår pratade vi framtid. Om min kost och så. Jag tror att jag har en ganska bra bild av hur jag vill att det ska vara. Typ, middag och lunch varje dag. Mellanmål under dagen så jag aldrig blir vrålhungrig å stoppar i mig allt i min väg. Hitta alternativa frukostar och äta max 2 mackor på morgonen, gärna med pålägg. Tror och hoppas på att viktminskningen sak ge mig mycket pepp att fortsätta "hålla" efter mig.
Men tror nästan att jag ha mest förhoppningar på min fysik, kondis. Har många cyckeläventyr i tanken. Att orka hänge med andreas bättre är ju ett mål. Han äre väldigt fysisk och aktiv person och mitt mål är att matcha det bättre.

På tal om framtid så var jag och Andreas å kollade på Hus förra helgen. Fick mersmak och skulle kolla mera men insåg att vi inte ville förälska oss i nåt hus nu för vi är inte redo att flytta.
Ser fram emot att renovera sovrummet i påsk! Tror nog att jag ä rätt nöjd med lägenheten efter det. Men självklart finns det alltid nåt man vill fixa.. :)

Nu är det dax att sova. Imorgon börjar jag visserligen sent men det är ju så superhärligt att vakna i bra tid, innan klockan har ringt. Vaknar jag pigg tidigt så ska jag nog köra lite yoga på wii fit.
Natti natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar