måndag 7 december 2009

Måndag morgon..

I helgen har vi varit superduktiga och hunnit med massor! Fixat med golvet, varit på dop, städat, varit på fika och haft middagsgäster...

I fredags jobbade jag kväll och Andreas fixade med lister här hemma..
Och listerna fortsatte vi med på lördagen, eller Andreas gjorde. Jag plockade och donade lite för att sen slå in doppresenten till Nathalie. Så på lördagen blidde det dop.












Efter dopet smet vi in på ica och köpte lite plockmat. Revben, kycklingklubbor, sushi mm. Riktigt smaskigt. Sushi har blivit min nya grej. Sen blev det lite till golvfixande sen slappade vi lite i soffan.

Söndag var städdagen. Nu skulle vi göra klart allt. Vi städade och fejade och åkte till Lövsta och slängde skräp. Efter det blev det en tur till MAlin och Pierre och Nathalie för lite fika.. Nä vi åkte därifrån hade vi lite mer att fixa hemma och nyinbjudna middagsgäster... Så vid 18 tiden kom familjen Heinerborg/Järnstad. De va bra annars vet jag inte om vi hade fått nån mat gjord. Vi är lite dåliga på det just nu.


Nu sitter jag och har ätit frukost, börjar bli trött igen för jag va uppe tidigt i väntan på rörmokare. De fixade lite med rören i badrummet och nu är allt klart. Så himla skönt!! Vi är väldigt nöjda med golvet :)



Vår hall, som ny


( Golvet är lite avtorkat då rörisen gick in med skorna, men han gick tillbaka å tog av dem och bad om ursäkt!)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det av mot Viksjö. Kanske hinner jag upp till farfar innan jag börjar.


1 kommentar: