lördag 20 oktober 2012

Sen senast...


Regnet bara öser ner. Har kurat ihop mig i soffan för att få upp värmen. Regnet tog sig igenom nästan alla kläder.
Idag ville jag egentligen inte åka hemifrån. Men det gjorde jag. Hem till mamma för att göra äppelmos med henne, mormor och lillasyster.
Idag kan man nog säga att jag tog mig i kragen. Har kommit så långt att jag iallafall förstår vad som är bra för mig själv.
Var ett ganska lagom tillfälle att träffas på. Över Äppelmosmaskinen. Mormors äppelmos är mums. 
Och det är just den mosen jag ska ha på gröten framöver.

I fredags var jag hos läkaren igen för att få mina provsvar. Jag har Inte diabetes men ligger i riskzon.
 Så för min hälsas skull bör jag gå ner i vikt för att minska risken. Ska tillbaka till läkaren på tisdag och då ska vi prata vidare om hur jag ska göra, hur jag mår nu osv.

Sen tillbringade jag större delen av dagen med Erica och Love. Bebismys är super.
På eftermiddagen åkte jag till M&P och gick med och hämtade barnen. Frank blev alldeles blyg när han tittade på mig. Han har blivit så stor. Han är ingen bebis längre utan en kille. En liten grabb.
 Nattis däremot kom springades och slängde sig om halsen på mig. Å vad glad jag blev! På vägen hem höll vi handen och plockade upp kastanjer från marken. Efter frukt och blåbärsoppa lektes det lite med dem och sen mös jag med båda barnen i soffan. Hög mysfaktor på fredagen.

 På måndag börjar jag jobba igen, halvtid. Var på jobbet och hälsade på i veckan och det kändes bra. ¨
 Vet att jobba är något som hjälper mot depressionen. En av det viktigaste för att ta sig ur depressioner är regelbundenhet och att ta sig upp på morgonen. Det sa terapeuten iallafall.

Känner mig bättre men vågar knappt säga det högt för rädslan att "sabba" det.
 Försöker som alltid ta en dag i taget..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar