måndag 29 oktober 2012

Vad hände...?

 .... Det brukar jag fråga mig själv ibland.
Dagarna kan flyta på och sen på en minut kan det tvärvända.

Igår efter badet började jag känna mig konstig. I hela kroppen.
Frös och kände mig lite yr på det. Sen gjorde magen ondare och ondare. Mådde illa och orkade knappt hålla upp kroppen. Eller ögonen. Gick på toa och illamåendet ökade. Redan vid den kostiga känslan började jag analysera. Och tänka. Var svårt att andas. Förtvivlad.
 Är jag sjuk? Eller är det ångesten som gör det här? Vet inte skillnaden. Tar en tablett mot ångest, om det blir bättre så kanske jag är sjuk.. Lägger mig i sängen och försöker ta det lugnt och andas lugnt. Vågar inte ta kvällsmedicionen. Tänk om jag är sjuk och  så somnar jag  av tabletten och spyr i sömnen.
Känner mig bättre efter ett tag. Är det för ångesttabletten? Men inget går helt över.
Men springer på toa. Har så ont i magen.
Inser att Sertralinen har jag inte tagit i helgen. Måste ha glömt. Är det utsättningsymptom jag känner?
 Jag gick från 50 till 0. Hade tänkt gå ner till 25. Googlar uttsättning av sertralin. Som jag mår stämmer in på det jag läser. Men förmodligen så skulle det stämma in på massa andra saker oxå.
 Funderar på att ta en alvedon. Men jag mår för illa för att kunna svälja ens en halv.

Ligger kvar i sängen. Känner mig bättre men springer på toa. Tittar på en serie på netflix som jag laddat hem på paddan. Kl är inte mer än 19. Vågar ta Mirtazapinen men är vaken med seriern The big C som sällskap. Vid 22 orkar jag inte vara vaken längre. Somnar nog med det samma.

Idag vaknade jag runt 8 tiden. Känner efter. Vågar mig på att äta en macka och det känns ok. Ligger och halvsover tills klockan ringer. Känner mig fortfarande lite konstig. Och jag fryser. Tar en varm dusch men fortsätter känna att jag inte riktigt är med.
Efter duschen är jag så slut att jag inte orkar stå upp. Lägger mig på sängen och inser att jag inte orkar ta mig till jobbet idag. Inte heller till terapeuten. Jag känner mig värdelös.

Lägger mig i soffan med magont och lite illamående. Fryser om rumpan och baksidan av lården. Det gör jag när jag är stressad. Lägger en filt över mig och försöker att inte låtsas om det. Det är ungefär som att inte låtsas om att det står en rosa elefant i rummet.

Känner mig ledsen men orkar inte gråta. Funderar på om jag ska ta sertralin, som jag borde gjort i helgen.
Men om det nu var/är utsättning så kanske det bara är dumt att tillsätta något som varit borta i 2 dagar.

Imorgon kanske det har vänt åt andra hållet. Förhoppningsvis redan under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar