tisdag 16 oktober 2012

Uppdatering


De senaste dagarna har varit innehållsrika.

Förra veckan fick jag hem papper från Danderyds sjukhus, där jag gjorde min biopsi. Det visade det sig att jag har kvar förändringarna. Om några månader får jag göra en till livmoderhalsbiopsi till. Känns väl sådär. Ska försöka att inte dra för höga växlar på det. Men det är ganska svårt. Att älta och "tänk om" tankar är en sak som jag är rätt bra på..

I Söndags så började elementet i köket att rinna! Blev en ganska stor pöl på golvet. Fick ringa jourröris och så kom de från skadesanering och satte in denna fina mojäng som låter aldeles för högt!
Golvet hade rest sig lite i skarvarna men nu ser det bättre ut. På Onsdag kommer de och mäter fukt.
Å snälla säg att det inte blir en skada. Att lägga nytt golv i köket är inget vi vill göra!


I Måndags åkte jag till VC för att ta prover. Läkaren ville kolla så att jag inte har något fel på sköldkörteln.
Redan på eftermiddagen ringde läkaren. De felen som han letade efter fanns inte men tydligen så var mina blodsockervärden höga. Så idag var jag tillbaka på VC för ytterligare prover. Prover för att kolla om jag har diabetes.
Om jag har diabetes så kan jag väl inte ha livmoderhalscancer. Visst..?
Känns som att jag fick nya tankar att cirkulera i mitt huvud.
Inte direkt vad jag behöver.

Har ganska dåligt flyt just nu. Har ont i halsen och är förkyld oxå. Men som toppen på isberget hade verkligen kunnat hänt idag. När jag kom hem från VC och handling på ica så visade det sig att jag hade lämnat kökskranen på. Hade kunnat gå riktigt illa eftersom ho´n var fylld med disk..

Nu blir det vila i soffan och Vännertittande. Ikväll åker jag över till lillasyster för att kolla igenom hennes rensade kläder och få håret klippt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar