torsdag 11 oktober 2012

Ta Tag

Idag skulle jag ha träffat terapeuten på vårdcentralen men det ställdes in för att han var sjuk.
Eftersom det är en terapeut utbildad i KBT så kände jag att jag ska ta tag i det själv.

Har under en längre tid haft en boken, "fri från oro, ångest och fobier" hemma. Iveckan så läste jag lite i den och där i finns det saker man kan göra själv. Nu kände jag mig redo för att ta tag i mig. I det.

Jag skummade igenom de avsnitt som passade in på mig och och markerade det med en blå penna.Så jag lättare kan hitta orden som passar  in på mig. När jag behöver att läsa att det är fakta det jag känner och inget som jag själv hittat på.



Sen åkte jag hemifrån till ÖB för att köpa mig ett fint anteckningsblock endast för mina läxor i KBT. Jag har gjort det här förut så jag hoppas att mycket kommer tillbaka när jag väl startar. Efter Ö&B besöket satt jag hemma i min trygga soffa och kollade på tv och försökte känna mig nöjd över att jag idag faktiskt varit iväg.

Sen mötte jag upp Erica för att hämta Ludde på dagis. Är så mycket lättare att gå ut och få luft om man har sällskap. Följde med hem till dem och lekte lite. Och där blev jag kvar ett tag så även sambon kom dit.

Att gosa länge med en bebis är ganska bra för välmåendet.

Hem kom vi ganska nyligen och jag känner mig helt slut. Idag har jag gjort mycket saker i mina mått mätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar